İş Süreçlerinin Yönetimi

İş Süreçlerinin Yönetimi

İş süreçleri Yönetimi Türk Dil Kurumuna (TDK)  göre iş: “Bir sonuç elde etmek, herhangi bir şey ortaya koymak için team_turning_gear_anim_300_whtgüç harcayarak yapılan etkinlik, çalışma” olarak tanımlanmaktadır. Aynı şekilde TDK’ ya göre süreç: “Aralarında birlik olan veya belli bir düzen veya zaman içinde tekrarlanan, ilerleyen, gelişen olay ve hareketler dizisi” olarak tanımlanmaktadır.

Bu tanımlardan hareket ettiğimizde iş süreci “ kuruluş amacını gerçekleştirmeye yönelik olarak, bir başka deyişle işle ilgili planlan sonuçları elde etmek için belli bir sistem içinde tekrarlanan, süregelen faaliyetler dizisi olarak tanımlanabilir. Bir kuruluş için iş süreçleri yönetimi, iç süreçlerinin belirlenmesi, süreçler ve süreç adımları ile ilgili tüm ilişkilerin tanımlanması, süreçlerle ilgili tüm bilgi ve dokümanların işin içinde olan çalışanlarla paylaşılması, süreçle ilgili bilgilerin güncel tutulması ve kolaylıkla ulaşımının sağlanarak uygulanması ve kuruluşun amaçlarına uygun olarak sürekli olarak iyileştirilmesidir.

Bu amaçla kuruluşun stratejik amaçlarına uygun olarak iş süreçleri modellerinin oluşturulması, istenen sonuçlara ulaşmak amacıyla bir sistem yaklaşımı içinde uygulanması, verimlilik ve rekabet açısından sürekli olarak iyileştirilmesi olarak kısaca özetlenebilir. Bir kuruluş için iş ne kadar önemli ise işin nasıl yapılacağı konusunda analizler yapmak, iyileştirmek, etkililik ve verimliliği artırmaya çalışmakla ilgilenen iş süreçleri yönetimi de doğal olarak o denli önemlidir.