Süreç iyileştirme
Günümüzün büyük bir hızla değişen dünyasında yönetim biçimleri de aynı hızla değişmektedir. Yüzyılın başından bu yana kullanılan ve kullanıldıkları dönemde işe yarayan yöntemler artık etkinliklerini kaybetmiş bulunmaktadırlar. Müşteri isteklerini karşılamakta zorlanan, fiyatların düştüğü oranda maliyetlerini düşüremeyen, rakipleri karşısında zorlanan kuruluşlar bir şeyler yapmak zorunda olduklarını hissediyorlar. Örneğin sadece, organizasyon yapısını değiştirerek daha iyi bir yönetim sağlanacağını sanıyorlar. Dokümanları değiştirerek daha iyi bir kontrol sağlayacaklarını veya bekledikleri iyileşmenin gerçekleşeceğini düşünüyorlar. Gerçekte organizasyon yapısı ve dokümantasyon önemli olmasına rağmen bunlar dinamik olmayan, doğrudan müşterinin isteyeceği katkıları verebilecek unsurlar değil, bunlar destek unsurlar.
Müşteri isteklerini karşılamak, maliyetleri düşürmek, fiyat avantajı elde edebilmek, karlılığı artırmak için işlere
odaklanmak ve işleri hatasız, daha hızlı ve daha iyi olarak gerçekleştirmekle mümkün olabilir. Bir başka deyişle kuruluşun iş yapma biçimini bir başka deyişle süreçlerini gözden geçirmesi ve iyileştirmesi ile mümkün olabilir. Yapılan çalışmalar ortalama olarak kuruluşlarda yapılan her 100 iş adımının % 70’inin katma değer üretmeyen, yani boşa yapılan faaliyet olduğunu ortaya koymaktadır. Halbuki her iş bir ürün veya hizmete bir şeyler ilave ederek bir katma değer üretmelidir. Katma değer üretmeyen yani bir işe yaramayan faaliyetler kaliteyi, maliyeti ve termin zamanlarını kötü yönde etkilemektedir. Katma değer üretmeyen faaliyetler elenerek, dış kaynaklı hale getirilerek veya otomasyona bağlanarak azaltılmalıdır. Bu sayede kaynakları çok daha verimli kullanmış ve maliyetlerimizi düşürmüş oluruz.
100 faaliyetten 70 adedinin hiç bir işe yaramadan boşa yapılması ve bu yararsız faaliyetlerin sürekli olarak tekrar edilmesi üzerinde önemle durulması gereken bir noktadır. Tüm dünyada zorlukların giderek arttığı, kar marjlarının daraldığı, kaynakların kısıtlı kaldığı koşullarda Kuruluş içindeki süreçlerde, bölümler arası iş ve ilişkilerde, hatalı yapılan, tekrar yapılan, hurdaya atılan işleri azaltmak, bekleme ve gereksiz hareketleri yok etmek, yanlış yazılan fatura sayısını azaltmak bize önemli katkılar sağlayabilir. 70 gereksiz faaliyetin daha aşağıya çekilmesi önemli bir iyileştirme fırsatıdır. Bu bize önemli kaynak sağlayabileceği gibi, esnek bir yapıya kavuşmamızı da sağlar.
Katma değer yaratmayan adımları ortadan kaldırarak süreç iyileştirmeyi amaçlayan uygulama kuruluşun yapısına, durumuna, büyüklük ve kültürüne bağlı olarak değişebilir ve her kuruluş için kendine özgü koşullar için tasarlanmalıdır. Bu uygulama konuyu iyi bilen bir danışman desteği ile kuruluş içinde ekip çalışması ile ve bir proje yaklaşımı ile yapılmalıdır.